miercuri, 20 octombrie 2010

Valuri

Cateodata m-am intrebat: oare de ce am trecut prin experienta asta sau cealalta, de ce mi se intampla cutare sau cutare lucru? Acum cativa ani nu as fi putut sa dau vre-un raspuns sau as fi zis ca e destinul, ca asa ne e scris. Astazi as zice mai degraba ca nu avem destin, ca nimic nu e scris pentru ca suntem noi cei ce ne inventam viata asa cum vrem si mai ales ca nu exista coincidente. Toate experientele din viata mea, fie ele placute sau nu, mi-au permis sa raman umana, sa inteleg problemele, greutatile, sentimentele celorlati, mi-au permis sa pot schimba cadrul meu de referinta, sa vad partea buna a lucrurilor, sa fiu realista, sa ma adaptez in functie de situatie, sa gasesc noi solutii, sa fiu in contact cu oamenii…mi-au permis sa fiu ceea ce sunt. Aceasta este o declaratie de acceptare a ce sunt azi. O etapa importanta in dezvoltarea personala este cunoasterea si acceptarea de sine cu bune si cu rele. Copilul in varsta de 7 ani al unei prietene a facut o remarca geniala: “Eu stiu mai bine cum sunt pentru ca imi petrec mai mult timp cu mine decat oricine altcineva.” Si totusi majoritatea oamenilor prefera sa nu vorbeasca despre ei, despre cum sunt ei despre ceea ce vor si ceea ce e mai trist este ca ceea ce vrem este ingradit din frageda pruncie. De mici ni se spunem cum sa fim, ce sa facem si ce nu pentru ca mama sau tata sa fie multumiti si mandrii de noi. Ceea ce este si mai trist este ca multi dintre noi in viata adulta ne uitam visele de pe vremea cand eram copii, uitam sa visam si mai ales refuzam sa credem ca ne putem inventa viitorul. Uitam ceea ce vrem cu adevarat, uitam cine suntem si ne lasam dusi de val pana intr-o zi…cand fie o ruptura, o criza (la o varsta adecvata crizelor) sau orice alt eveniment marcant ne aduce aminte de ceva…de faptul ca suntem muritori si ca viata merita traita asa cum vrem. Timizi, cu pasi mici, mai siguri sau mai putin siguri, invatam sa ne redescoperim caci vestea buna este ca nu e niciodata prea tarziu sa ne cunoastem si sa ne inventam viitorul. Invingatorii sunt cei care stiu ce vor face in cazul in care vor pierde. Tu, cat de bine te cunosti? Esti pe drumul cel bun in a face ceea ce iti doresti sau doar te lasi dus de val?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu